Co tu znajdziesz

wtorek, 5 marca 2013

Myśli o czytaniu

Z dzisiejszej porannej rozmowy:

"ja dużo czytam! w zeszłym roku to chyba sześć książek przeczytałam!"

Ja tam się i tak cieszę za każdym razem, jak ktoś mówi, że czyta!
Na przykład (tu obserwacja socjologiczno - feministyczna) w szkole ostatnio prowadząca kazała każdej kobiecie (wiek przeróżny) opowiedzieć w czym jest dobra i co lubi. Przodowało: "jestem dobra w sprzątaniu" i "lubię gotować, piec ciasta..." Ale jedna dziewczyna powiedziała, że lubi czytać kryminały - bardzo mnie to ucieszyło! Nie mam nic przeciwko kołom gospodyń wiejskich, nawet promowałam w zeszłym tygodniu Koło Gierałtowickie (świetne babeczki!) ale trochę smutno, że na pytanie "co lubisz" odpowiedź brzmi: sprzątać, a nie np lody truskawkowe albo posiedzieć czasem w Dobrej Karmie z kawą i poczytać książkę albo pośpiewać z fajnymi ludźmi. Albo choćby pójść na piękny wiosenny spacer!

Wczoraj czytałam w Karmie coś innego, ale tutaj kolejne przeczytane tytuły:

5. Wojciech Mann Rock*Mann
5/5
Jeżeli ktoś lubi Pana Wojciecha Manna i jego specyficzny humor - to jest to! I do tego niesamowita historia muzyki i muzycznego sprzętu, którego dzisiejsze dzieci już nie będą w ogóle pamiętać. Świetna książka! 

6. Witold Szabłowski: Zabójca z miasta moreli. Reportaże z Turcji.
4/5
I w sprawie przemyśleń o kobietach... są kraje, w których cieszę się, że się nie urodziłam. Nie mówię tu o całej Turcji... ale są w tej książce historie piękne i historie straszne - takie przy których włos mi się jeżył na głowie. Jakoś styl Pana W.S. mnie nie porwał. Ale za rozpracowanie tego tematu - wielki szacunek i wysoka ocena książki. 

Brak komentarzy: