Co tu znajdziesz

czwartek, 27 grudnia 2012

Powrót do kolędy

"Myślicie, że kolędy to religijne pieśni o stajence w Betlejem i Herodzie, który chciał zgładzić nowo narodzonego Jezusa? Nic bardziej mylnego. Pieśni o treści religijnej to pastorałki, a kolędy....kolędy to coś zupełnie innego! Dlaczego zapomnieliśmy o kolędach?"
No właśnie, dlaczego...

Polecam bardzo dobry artykuł Ewy Zwierzyńskiej o tym, czym jest/była kolęda i czym się różni od pastorałki i innych form!


Odświeżam starą wiedzę i zbieram nową...
A to wszystko przez Kuczeryki!!! I z Kuczerykami śpiewne kolędowanie! :-) Dobra inspiracja!

Ale zanim o tym więcej - jeszcze jedno znalezisko. Wdepnęłam "na 5 min" do antykwariatu. A tam... czekała na mnie pułapka. W postaci starych kartek. Świątecznych i nie tylko. Ze zdjęciami. Czarno-białych, sepii, lub pokolorowanych farbami. Albo malowanych, albo na pożółkłych papierach, albo... mnóstwo. Wessało mnie skutecznie. Wyszłam z plikiem. A to co w nich najlepsze... to rewers. Pisane zamaszystym pismem, zawsze piórem. Życzenia polskie, czeskie, niemieckie. Odległe daty... 1948... 1932...

Tutaj prezentuję tematyczną

1 komentarz:

Piotr T. pisze...

...oj, czasem mam wrażenie, że pisanie "ręcznie" to niedługo będzie częścią zamierzchłej tradycji... Ja piszę dużo na komputerze, ale i długopisem... Co prawda nie jest to pióro wieczne, ale nie zamierzam przestać:-)