Co tu znajdziesz

sobota, 27 grudnia 2014

Sikoreczki na bogato

Mali goście za oknem, jeszcze zanim spadł śnieg. Modraszki (to te niebieściutkie sikorki), bogatki (te najczęściej spotykane, jedna czarno-żółta pięknie pozowała do zdjęcia), sikorki ubogie (to ten maluch z czarnym łebkiem) do tego jeszcze buszowały w liściach kosy, a krzak (jak tylko nie stałam przy oknie) obsiadały chmarą naburmuszone mazurki (które łatwo pomylić z wróblem, ale mają czarną kropkę na policzkach). A jak chcecie wiedzieć więcej to polecam Wam: Jestem na ptak! i Ptaki Polskie! No i oczywiście obserwować, kto gdzie przysiadł i kto śpiewa Wam tuż koło ucha albo za oknem! Mogłabym je obserwować jak telewizor, takie są ciekawe! 

2 komentarze:

Izaraj R. pisze...

U mnie na balkonie też samba sikoreczka:)
Uwielbiam na nie patrzeć, gdy siedzę przy stole- one tuż obok mnie, choć za szybą. Przyzwyczaiły się chyba do mnie, bo nie płoszą się już tak szybko:)

Pstrokata pisze...

o, to zazdroszczę, bo te się bały :-) szkoda że mojego parapetu nie lubią! to był u koleżanki