Co tu znajdziesz

czwartek, 2 października 2014

Naczereszni

...holub na czereszni, holubka na wiszni 
oj skażyj oj skażyj, szto majesz na mysli...


Wzór z lelui kurpiowskiej, wycinanki ludowej, słowiańskiego drzewka szczęścia, 
(znalazłam też informację, że bywa mazowiecka) aż się prosi o skojarzenie z wizyjnym drzewem światów, sięgającym w przeszłość (koroną) i przeszłość (korzeniami), do krain pozaziemskich. Taki motyw jest spotykany w wielu wierzeniach tradycyjnych. Przy drzewie światów zwykle są zwierzęcy przewodnicy - w lelui też, głównie motywy ptasie, ale są i inne zwierzęta, nazwa być może jest od bogini Lajli, Leli, kojarzonej z drzewem lipy. Jakby ktoś chciał się dowiedzieć, jak powstają takie misterne wycinanki to proszę - https://www.youtube.com/watch?v=syMQ-SApU_w 
W zestawie recyclo-podnóżek. Podstopnik raczej, bo nieduży. Za to w pełni odzyskany! Nie dajcie się zwieść, mam chwytne stopy, ale nie aż tak bardzo! 

Takie tam, robótki ręczne urodzinowe. Folkowo, recyklingowo. 
Mało że się spóźniłam z prezentem, to z wycinaniem poszłam na łatwiznę i wycinankę - namalowałam, powycinane usztrykowałam... a do tego... koszulka okazuje się być za duża. Krystapana... nie życzcie sobie dostać ode mnie prezentów urodzinowych. Ogólnie: 

Brak komentarzy: