Co tu znajdziesz

wtorek, 11 lutego 2014

Me myself I and... you?

Znam ci ja takich, którzy mówią "taki jestem" i nie chcą pracować nad sobą, a wszelkie poradniki i książki, w których ktoś nakłania nas do refleksji nad swoim zachowaniem i sobą samym uznają za głupotę i stratę czasu. Imho nie zgadzam się z tym w ogóle, nie istniejemy na świecie sami i życia z innymi trzeba się uczyć tak samo jak innych umiejętności. Nie jest to nauka: jak być egoistą ani też "jak ustawić innych pod siebie". Gdzieś przeczytałam, że dzisiejszy świat serwuje nam wiele książek o tym, jak egoistą być, jak dopasowywać świat do siebie, jak być szczęśliwym za wszelką cenę, nie patrząc na koszty i na innych. Za to nie promujemy ani jednego podręcznika altruizmu, bycia szczęśliwym w społeczeństwie, samopomocy (może jakiś znacie?), wolontariaty są dla nas zaskoczeniem. Przerost Ego nad treścią. Uważam, że ludzie, którzy pracują nad sobą, są szczęśliwsi, a co ważne - również ich rodziny, otoczenie, współpracownicy i inni. Bardzo nie lubię przekonania o własnej nieomylności i posiadaniu jedynej prawdy. To choroba dzisiejszego świata. Jesteśmy przekonani, że mojość jest mojsza a nawet najmojsza, że możemy decydować (nawet słownym trollem) o życiu i zachowaniu innych osób. I że to JA jestem omfalosem kosmosu. Och doprawdy? Nie znam żadnego brzucha z tyloma pępkami. 

Dlatego też bardzo dziękuję Wujkowi, który zauważył z czym miewam czasem problemy i stwierdził,  że przyda mi się poczytać dwie książki. Dziękuję za pokazanie mi takiej perspektywy! To była ważna i potrzebna lekcja

4. Stanowczo, łagodnie, bez lęku. Maria Król - Fijewska. Ideał prezentowania swoich poglądów, wyrażania swoich przekonań, odmawiania i komunikowania, gdy czegoś nie chcemy, na coś się nie godzimy. Łagodnie (czyli nie agresywnie), stanowczo (wiedząc, czego się chce) i bez lęku (czyli odważnie). Idealny model, do którego teraz mogę się starać dążyć. Mądra książeczka.


I druga, czytana BAAARDZO długo. Po kawałeczku. Nadgryzana i przeżuwana. Aby dać Wam przedsmak tego, co znajduje się w środku, polecam Wam wykład Jacka Walkiewicza (poniżej). Doskonale motywująca do działań, związanych z własnym życiem. I przemyśleń. Z ważnych myśli: Jeżeli przyjaciel popełni błąd, to błąd pozostaje błędem, ale przyjaciel pozostaje przyjacielem. Drugi człowiek znajduje się zawsze na końcu ręki. No i...: Kto odebrał Ci Twoje szalone marzenia? Wspaniałą rzeczą jest mieć przy sobie kogoś, kto powie „zrób to”. 5. Jacek Walkiewicz, Pełna Moc Życia - Ikhahima. Jeżeli po obejrzeniu tego filmu stwierdzisz, że ten ktoś dobrze mówi, to zalecam sięgnąć i po książkę.

Brak komentarzy: