Co tu znajdziesz

wtorek, 2 lipca 2013

Lavendula

- Ja to już się czuję staro. (B. lat 30) 
- Ej, a ja mam dwa razy tyle co Ty, a nawet więcej to co mam powiedzieć?

Męża poznałam na ślubie koleżanki, potem się okazało że zostałyśmy z jednej rodziny - wyszłyśmy za mąż za braci. Do Gliwic przyjechałam z Gubina, spod Zielonej Góry.  Kiedyś tam była praca, pełno zakładów, teraz wszystkie zlikwidowali. Potem jeszcze zlikwidowali granicę i już w ogóle nie ma tam co robić. Za to po niemieckiej stronie jest pełno pustych domów, a u nas taki problem z mieszkaniami. Polacy się tam teraz wprowadzają do tych mieszkań. Pracowałam dużo dłużej niż musiałam i lubiłam to. Ale jak zaczęli mi w pracy robić problemy i źle ustawiać zmiany to z dnia na dzień podjęłam decyzję o odejściu. Rodzina mnie poparła, ileż jeszcze będziesz na nich robić, mówili.

Pani M. się nie czuje staro (ani też tak nie wygląda)! Właśnie znów chodzi do szkoły. Na każdym egzaminie powtarza, że za samą chęć do przyjścia na egzamin powinna już go zdać ;-) Z przyjemnością prezentuję jej lavendowy image!


Przy niej znów powraca do mnie pytanie - kto tak naprawdę w Gliwicach jest z Gliwic? Ale o tym w następnej notatce... 

Brak komentarzy: